Jak zdobyć Fanów na Facebook? (zaangażowanych! ?)

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Zdobyć fanów na FB? Nic prostszego, wystarczy kupić lajki z Uzbekistanu w ilości dziesięciu tysięcy, prawda? No nie prawda!

Z tego poradnika dowiesz się:

  • Jak rozpocząć budować FanPage?
  • Kim są zaangażowanie Fani?
  • Kiedy warto używać reklamy?

Czy wiesz jak zdobyć fanów na Facebook?

Zapewne domyślasz się, że tani Fan z Uzbekistanu nie kupi od Ciebie nic! Dlatego absolutnie unikamy tematu zakupu lajków i tępimy ludzi, którzy twierdzą, że to dobra metoda na rozbudowę FanPage.

Skupmy się na czymś innym!

Do kogo mówisz?

Budowanie FanPage zaczynamy od zadania sobie dwóch podstawowych pytań:

– Do kogo kieruje swój przekaz?

– Jakie korzyści daję moim odbiorcom?

To absolutna podstawa, która będzie stanowiła bazę do dalszych działań. W czasie powszechnego dostępu do internetu wartość informacji jest niewielka, natomiast szukamy CENNYCH informacji. Jeśli będziesz umieć trafić do grupy docelowej z konkretnym przekazem, dużo zyskasz! A kiedy wiesz już do kogo mówisz, zadaj sobie kolejne pytanie:

– Jakie formy przekazu wychodzą mi najlepiej?

Może to być forma pisemna, dobre grafiki czy wideo. Najlepiej połączenie wszystkich powyższych. Nie bój się eksperymentować z formą postów. Używaj takich ze zdjęciem, wideo, czasami z samym tekstem (w niektórych branżach się sprawdzają!).

UWAGA: Miej na uwadze, że najlepiej odbieramy treści wideo i z grafikami!

A jeśli chodzi o wideo, zastanów się nad Facebook Live! Jeśli nie wiesz jak zacząć, tutaj przygotowałem kompletny poradnik: Facebook Live Poradnik.

Zadbaj o stronę wizualną!

Warto zadbać o spójność wizerunku. Szczególnie w dobie bardzo silnej konkurencji. Od czego zacząć? Od spraw absolutnie prostych:

– wybierz krój czcionki, 

– dobierz stałą kolorystykę,

– ustal charakter grafik i zdjęć.

Znowu – nie bój się eksperymentować! Baw się formą i poszukaj przyjemnego stylu. 

Warto na tym etapie pamiętać, że kolorystyka musi odcinać się od szaro-niebieskiej szaty graficznej Facebook. Dzięki temu, posty są lepiej widoczne!

Ustal harmonogram publikacji.

Już wiemy, jaki przekaz tworzyć i jak zadbać o to, aby był atrakcyjny wizualnie.

Natomiast nie możemy zapomnieć, że publikacje muszą być regularne! Czas życia posta (nie będącego wiralem) to około doby. Dobrze jest zatem wrzucać treści na FanPage kilka razy w tygodniu.

Zdecydowanie pomaga w tym kalendarz publikacji i planowanie postów.

Posty możesz planować bezpośrednio z poziomu FanPage albo korzystając z narzędzi zewnętrznych (later.com).

Więc jak zdobyć zaangażowanych fanów na FanPage?

Na początku tworzymy, później promujemy!

 

Warto sprawdzić:

Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O mnie

Cześć! Nazywam się Szymon Głogowski. Pomagam przedsiębiorcom zdobywać nowych klientów w Internecie! Na wykładach i szkoleniach, dzielę się wiedzą z zakresu marketingu oraz sprzedaży.

Ostatnie wpisy

Przydatne Poradniki

Odtwórz wideo

Polub FanPage

Podobał Ci się ten Artykuł?

Jeśli tak, to zarejestruj się aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach o oszczędzaniu pieniędzy. Nie ujawnię nikomu Twojego adresu.

Jeszcze chwila i poradnik będzie Twój!

Skorzystaj z poniższego formularza, aby odebrać poradnik. Uwaga – na Twoją skrzynkę pocztową trafi email z potwierdzeniem zapisu!