Jak zdobyć Fanów na Facebook? (zaangażowanych! ?)

Zdobyć fanów na FB? Nic prostszego, wystarczy kupić lajki z Uzbekistanu w ilości dziesięciu tysięcy, prawda? No nie prawda!
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Spis Treści

Z tego poradnika dowiesz się:

Czy wiesz jak zdobyć fanów na Facebook?

Zapewne domyślasz się, że tani Fan z Uzbekistanu nie kupi od Ciebie nic! Dlatego absolutnie unikamy tematu zakupu lajków i tępimy ludzi, którzy twierdzą, że to dobra metoda na rozbudowę FanPage.

Skupmy się na czymś innym!

Do kogo mówisz?

Budowanie FanPage zaczynamy od zadania sobie dwóch podstawowych pytań:

– Do kogo kieruje swój przekaz?

– Jakie korzyści daję moim odbiorcom?

To absolutna podstawa, która będzie stanowiła bazę do dalszych działań. W czasie powszechnego dostępu do internetu wartość informacji jest niewielka, natomiast szukamy CENNYCH informacji. Jeśli będziesz umieć trafić do grupy docelowej z konkretnym przekazem, dużo zyskasz! A kiedy wiesz już do kogo mówisz, zadaj sobie kolejne pytanie:

– Jakie formy przekazu wychodzą mi najlepiej?

Może to być forma pisemna, dobre grafiki czy wideo. Najlepiej połączenie wszystkich powyższych. Nie bój się eksperymentować z formą postów. Używaj takich ze zdjęciem, wideo, czasami z samym tekstem (w niektórych branżach się sprawdzają!).

UWAGA: Miej na uwadze, że najlepiej odbieramy treści wideo i z grafikami!

A jeśli chodzi o wideo, zastanów się nad Facebook Live! Jeśli nie wiesz jak zacząć, tutaj przygotowałem kompletny poradnik: Facebook Live Poradnik.

Zadbaj o stronę wizualną!

Warto zadbać o spójność wizerunku. Szczególnie w dobie bardzo silnej konkurencji. Od czego zacząć? Od spraw absolutnie prostych:

– wybierz krój czcionki, 

– dobierz stałą kolorystykę,

– ustal charakter grafik i zdjęć.

Znowu – nie bój się eksperymentować! Baw się formą i poszukaj przyjemnego stylu. 

Warto na tym etapie pamiętać, że kolorystyka musi odcinać się od szaro-niebieskiej szaty graficznej Facebook. Dzięki temu, posty są lepiej widoczne!

Ustal harmonogram publikacji.

Już wiemy, jaki przekaz tworzyć i jak zadbać o to, aby był atrakcyjny wizualnie.

Natomiast nie możemy zapomnieć, że publikacje muszą być regularne! Czas życia posta (nie będącego wiralem) to około doby. Dobrze jest zatem wrzucać treści na FanPage kilka razy w tygodniu.

Zdecydowanie pomaga w tym kalendarz publikacji i planowanie postów.

Posty możesz planować bezpośrednio z poziomu FanPage albo korzystając z narzędzi zewnętrznych (later.com).

Więc jak zdobyć zaangażowanych fanów na FanPage?

Na początku tworzymy, później promujemy!

 

Warto sprawdzić:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poczytaj na blogu

Cześć! Nazywam się Szymon Głogowski. Pomagam przedsiębiorcom zdobywać nowych klientów w Internecie! Na wykładach i szkoleniach, dzielę się wiedzą z zakresu marketingu oraz sprzedaży. Więcej dowiesz się tutaj.

Kurs on-line

FanPage PRO!

Chcesz wykorzystać Facebook do promocji firmy? Świetnie trafiłeś! To kurs od podstaw, czyli sposobu angażowania odbiorców i tworzenia fajnych treści… po skuteczne kampanie reklamowe.

Ebook

Promocja Firmy w Internecie!

To czytelnie przedstawiony zbiór najważniejszych informacji, które pomogą Ci zaplanować promocję w internecie. Od budowania person, poprzez strony www, social media i reklamę.

OWLI

Moja Agencja Marketingowa

Skuteczna promocja w Internecie to wiele więcej niż fajna strona i profil na Facebooku… Tworzymy strategie, które dają wyniki. Sprawdź!

wideo

YouTube

Całkiem sporo poradników krok po kroku z zakresu marketingu! Warto sprawdzić i subskrybować.

Polub FanPage

odbierz darmowy ebook

Stwórz idealną promocję
w Internecie

77 stron konkretnych informacji w przystępnej formie! Zapisz się na newsletter i odbierz poradnik.