-50%

FanPage PRO
dołącz za 195 zł brutto

Naucz się tworzyć skuteczne kampanie reklamowe na Facebook!

Promuj post – jak działa prosta reklama na Facebook’u?

Facebook zachęca nas do wydawania pieniędzy na promocję! Zanim jednak zdecydujesz się kliknąć przycisk Promuj Post, przeczytaj jak on działa!

Spis Treści

Promuj Post to REKLAMA!

Kiedy klikasz przycisk Promuj Post, Facebook tworzy reklamę o określonym CELU.  Bez problemu odnajdziesz ją w Menadżerze Reklam. Większość rozczarowań, po nieudanej promocji, wynika moim zdaniem z braku wiedzy o tym jak działa reklama na Facebook.

Niebieski portal doskonale zna swoich użytkowników! Sprawdza co lajkujemy, komentujemy i udostępniamy. Ale to nie wszystko! W momencie kiedy mamy otwartego Facebooka, z przyjemnością analizuje na jakie strony wchodzimy. Po czym na podstawie naszych działań określa nasze zainteresowania, miejsce pracy, a nawet czy wynajmujemy mieszkanie (serio)!

Właśnie tak niezwykła analiza umożliwia tworzenie bardzo dobrych reklam, skierowanych do określonych odbiorców. Przycisk Promuj Post jest najprostszym i najbardziej ograniczonym kreatorem reklam!

I uwaga – funkcja promowania postów, często wyśmiewana przez “poważnych” reklamodawców… potrafi fajnie działać! Wiele zależy od treści i branży, ale można przyjąć, że angażujące branże bedą z tej opcji zadowolone.

Ok. No to teraz ogarnijmy promocję, aby miała sens! Sprawdź jeszcze wpis Jak zdobyć Fanów na Facebooku! Przyda się, jeśli dopiero zaczynasz przygodę z tym portalem!

Które posty warto promować?

Facebook namawia i namawia. Niekoniecznie słusznie! Wiele razy po opublikowaniu postu na FanPage otrzymałeś komunikat: “ten post ma wyniki lepsze niż 90% postów” i namawiamy do promocji! 

Wiara w dobre chęci niech w tym momencie ustąpi miejsca pragmatyzmowi. Facebook chce Twoich pieniędzy, nie zależy na ich dobrym zagospodarowaniu.

  • Promuj posty, które mają DOBRY odbiór wśród Fanów.
  • promuj po 24-48 godzinach od publikacji, kiedy zasięg organiczny postu spada do zera!

Które posty mają dobry odbiór? Sprawdzisz w statystykach fanpage!

Każda reklama ma swój CEL, wybierz go mądrze!

Tworząc kampanię w Menedżerze Reklam zaczynamy od wyboru celu, co wygląda tak:

Tak szerokiego wyboru nie uświadczymy korzystając z opcji Promuj Post!

W większości przypadków, Facebook wybiera za nas Cel w postaci Aktywność, co powoduje skupienie się na osobach, które chętnie lajkują, komentują i udostępniają treści.

W przypadku promowania postów z linkami, domyślnie wybierany jest Cel: Wizyty w witrynie, czyli dotrze do osób które chętnie klikają w linki.

Jak widać, nie mamy wielu możliwości, a to mocno ogranicza szansę stworzenia skutecznej reklamy. Czego wielu użytkowników opcji Promuj Post doświadczyło!

Jak GRUPA DOCELOWA Cię interesuje?

Cóż… system reklamowy Facebooka jest bardzo rozbudowany. Bazuje na naszych zachowaniach, zainteresowaniach oraz demografii. Oczywiście musisz wiedzieć, kim jest Twój odbiorca i umieć trafić do niego z przekazem. Wybierając opcję promowania postów, zobaczysz kilka podstawowych grup odbiorców:

W tej wersji za dużo do zrobienia nie mamy, prawda? Natomiast możesz z powodzeniem wykorzystać szczegółowe opcje targetowania. Nie są one tak rozwinięte jak w Menadżerze Reklam, ale w wielu przypadkach będą wystarczające. Znajdziesz je klikając przycisk “Edytuj” przy “Osoby wybrane do grupy odbiorców”

To tutaj możemy wybierać płeć, lokalizację oraz “Szczegółowe Opcje Targetowania”!

I o ile pierwsze dwie opcje nie wymagają rozbudowanego tłumaczenia. Wybierz płeć, wiek i lokalizację. Jeśli działasz lokalnie i wybierasz miejscowość, możesz określić dodatkowo promień wokół niej. Minimalny promień wynosi siedemnaście kilometrów.

Warto i wręcz trzeba określić szczegółowe opcje targetowania. Jak to działa? Na podstawie analizy, której jesteśmy poddawania przez Facebook’a, portal ten tworzy dziesiątki kategorii z zakresu danych demograficznych, zainteresowań i zachowań… jesteśmy zaszufladkowani w wielu kategoriach.

Do korzystania z targetowania behawioralnego, do niedawna, mogły pozwolić sobie największe korporacje… teraz starczy kliknąć przycisk przeglądaj i sprawdzić co mamy do wyboru!

  • Masz studio tatuażu? Zainteresowani -> Uroda -> Tatuaże
  • Prowadzisz działania B2B? Zachowania -> Aktywność Cyfrowa -> Właściciele małych firm
  • Prowadzisz sprzedaż butów dla biegaczy? Zainteresowania -> Aktywność -> Bieganie

Z pewnością znajdziesz opcję dla siebie!

Jak utworzyć reklamę dzięki funkcji promuj post?

Tutaj odsyłam do załączonego wideo, tam omawiam całość krok po kroku! Zacznij od 5 minuty filmu, lub kliknij tutaj.

Dla kogo jest Promowanie Postów?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, warto poznać ograniczenia opcji Promuj Post, a jest ich conajmniej kilka:

  1. Małą ilość CELÓW reklamowych do wyboru, co ogranicza nas do promowania Aktywności i Wizyt w witrynie, no ewentualnie wyświetleń filmów.
  2. Brak kontroli wyglądu reklamy. Opcje w menadżerze reklam są dużo większe.
  3. Brak możliwości optymalizacji reklam za pomocą mechanizmów Facebooka.
  4. Utrudnione tworzenie reklam remarketingowych.

Moim zdaniem Promuj Post będzie okej kiedy:

  1. Mamy angażującą branżę, która generuje sporo lajków.
  2. Prowadzimy działania lokalne i robimy to samodzielnie.
  3. Mamy niewielki budżet reklamowy, który nie daje pola do optymalizacji.

zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

autor

Szymon Głogowski

Szymon Głogowski

Mam na imię Szymon i pomagam firmom zdobywać klientów w Internecie.
Specjalizuję się w Digital Marketingu, mówiąc po ludzku, jest to marketing realizowany za pośrednictwem internetu. Chętnie dzielę się wiedzą na Blogu, YouTube oraz podczas szkoleń i konferencji.

Sprawdź inne wpisy

pobierz darmowy ebook

Jak promować firmę w Internecie!

Zapisz się na newsletter i odbierz darmowy e-book! Poznasz najważniejsze sposoby promocji w internecie i dowiesz się, kiedy warto je wykorzystać!

Odbierz e-book

Jak promować Firmę w Internecie!