Temat tego błędu co chwilę pojawia się na grupach o tematyce Social Media. Facebook jak zwykle nie bardzo chce nam podpowiedzieć co ma na myśli! A sprawa jest niesamowicie prosta!
Błąd konta = problem z płatnością!
W zasadzie na tym etapie można zakończyć. 😉
Natomiast problem z płatnością może wystąpić w dwóch wariantach:
- problem z kartą przypisaną do konta reklamowego
- brak środków na koncie w banku…
- osiągnięcie limitu wydatków na koncie reklamowy
Jak pozbyć się problemu?
Po pierwsze, sprawdź czy masz na koncie kasę. Nie masz = FB nie może zrealizować płatności. To z kolei powoduje blokadę konta reklamowego i nasz “błąd konta”. Po drugie, sprawdź kartę płatniczą. Po trzecie sprawdź limit wydatków na koncie reklamowym. Poniżej krótki opis problemu i możliwe rozwiązanie!
Uwaga, aby pracować potrzebujesz uprawnienia ADMINISTRATORA!
1. Brak środków na koncie!
To się niestety zdarza. Nie masz na koncie kasy, dlatego FB nie może zrealizować płatności. Naprawa tego stanu rzeczy jest prosta i sprowadza się do dwóch kroków. Pierwszym z nim jest kasa na koncie. Drugim ponowienie płatności.
Płatność możesz ponowić wchodząc na konto reklamowe. Gdzie szukać ustawień płatności opisuję z zrzutami ekranu dwa punkty niżej. Tymczasem poszukaj:
- Ustawienia konta reklamowego
- Ustawienia płatności
Na karcie ustawień płatności, na samej górze powinien być niebieski przycisk “Ponów płatność“. Kliknij go i wybierz metodę płatności. Niestety nie mam w tej chwili zrzutu ekranu (wszystkie konta wzorowo opłacone). Gotowe!
Teraz uwaga. Zdarza się, że płatność pokazuje się jako zrealizowana (jest komunikat), ale na stronie płatności nic się nie zmienia – nadal jest debet. Co wtedy?
- Sprawdź kartę płatniczą – patrz punk niżej.
- Dodaj metodę płatności – może ta będzie bardziej łaskawa – to też może się zdarzyć.
- ODPUŚĆ – czasami Facebook ma gorszy dzień i nie bardzo chce płatność zrealizować. Mój rekord oczekiwania wyniósł coś koło 48 godzin i kilkanaście kliknięć w “Ponów płatność” oraz rozmowę z klientem na temat uważności karty i środków na koncie… A naprawiło się SAMO!
2. Problem z kartą płatniczą.
Problemy z kartą, które powodują błąd konta reklamowego na Facebooku to niestety przykra rzeczywistość. Jeśli nie możesz zrealizować płatności z punktu powyżej sprawdź:
- Limity wydatków na karcie – przeważnie interesują Cię transakcje w Internecie.
- Ważność karty – wiadomo, nie jest aktualna, to nie będzie działać!
- Sprawdź czy na pewno masz na kocie wystarczające środki (mogłeś mieć pecha i akurat przed chwilą poleciał inny przelew…).
- Zgłoś się do banku – z tego co słyszałem, niektóre banki potrafią skutecznie nie puszczać płatności na rzecz Facebooka…
3. Osiągnięty limit wydatków może powodować “Błąd konta”!
Limit wydatków to świetna sprawa, która pomaga zarządzać wydatkami na kocie reklamowym. W tym miejscu zachęcam do przeczytania artykułu, w którym pokazuję jak prawidłowo ustawić konto reklamowe i pobrać faktury z Facebooka: Jak pobrać fakturę z Facebooka
Rozwiązaniem jest zresetowanie lub zwiększenie limitu wydatków! Poniżej instrukcja krok po kroku.
1. Wejdź się do Menadżera Reklam
2. Znajdź opcję “Ustawienia konta reklamowego”
3. Poczekaj na załadowanie się strony
4. Wybierz opcję “Ustawienia płatności” – znajduje się w menu po lewej, lub (na niektórych kontach) w widoku ustawień konta jako taki mały szary przycisk…
4. Zmień lub zresetuj limit wydatków
A co jeśli nie pomogło? I nadal widzę komunikat “Błąd konta”?
#uMnieDziała
Osobiście nie spotkałem się z takim przypadkiem. Czasami płatność nie chce się zrealizować za pierwszym razem (o czym już wspominałem).
Może się zdarzyć, że masz zablokowane konto reklamowe, ale tutaj Facebook stosuje inne komunikaty! Z ciekawostek – sporo kont dostało bana przez COVID i łamanie restrykcyjnego regulaminu, więcej TUTAJ.
Mam nadzieję, że problem udało się rozwiązać, jeśli tak – daj znać w komentarzu!