głogowski

Jak pobrać fakturę z Facebooka i wrzucić ją w koszty prowadzenia działalności?

Reklamujesz się? Pobierz fakturę za reklamę na Facebooku i wrzuć ją w koszty. Z tego poradnika dowiesz się, jak to zrobić!

Spis Treści

Faktury za reklamy na Facebooku możemy wrzucić w koszty firmy, co jest zdecydowanie dobrą informacją! Jest natomiast kilka kroków, które musisz wykonać, aby pobrać faktury z FB:

  • Posiadać VAT EU
  • Uzupełnić dane firmy na koncie reklamowym Facebooka
  • Pobrać wygenerowane automatycznie faktury

Jak rozliczyć faktury za reklamę na Facebooku?

Zakup reklamy na Facebooku jest najczęściej rozliczany fakturą przez… Irlandię. Dlatego obejmują nas zasady rozliczeń wewnątrzwspólnotowych. Co prawda jest też polski oddział, ale w moje łapki nie trafiła jeszcze faktura wystawiona w ojczyźnie.

Faktura z Facebooka jest wystawiona bez podatku VAT, jako transakcja wewnątrz wspólnoty. Dlatego też potrzebujesz VAT EU, a jeśli go nie posiadasz, złóż odpowiednie papiery w Urzędzie Skarbowym. Gorąco polecam skorzystać z pomocy księgowej. Po uzyskaniu VAT EU (to ten nadal ten sam NIP, ale ma dopisek PL na początku) możesz wrzucić faktury z Facebooka w koszty prowadzenia działalności.

Wiele informacji na temat rozliczenia transakcji jest przedstawione w tym poradniku.

Mówiłem, że polecam skontaktować się z księgową?

Gdzie uzupełnić dane firmy do faktury z Facebooka?

Aby uzupełnić dane do faktury na Facebooku wejdź do Menadżera Reklam lub Menadżera Firmy.

Menadżer Firmy jest miejscem, w którym zarządza się wszystkimi ustawieniami. Jednak opcje, o które nam chodzi są też w Menadżerze Reklam. Tak. To dwie sprawy! Jeśli chcesz skonfigurować Menadżera Firmy, przygotowałem poradnik na YouTube.

Poszukaj ikony menu w lewym górnym rogu – to te trzy kreski – tzw. hamburger icon.

Po rozwinięciu menu poszukaj pozycji Ustawienia konta reklamowego.

Dane rozliczeniowe są przypisane do każdego konta reklamowego oddzielnie. Dlatego pamiętaj, że zakładając Menadżera Firmy i wypełniając zakładkę Informacje o Firmie… jeszcze nie podałeś informacji rozliczeniowych.
Ustawienia konta reklamowego to właściwe miejsce do wpisania informacji rozliczeniowych. Sprawdźmy, jakie pozycje mamy do uzupełnienia. W tym celu kliknij przycisk “Otwórz ustawienia płatności”. Twoim oczom ukaże się taki widok.

W tej chwili skupiamy się na polu Informacje o firmie. Po kliknięciu przycisku Edytuj, możesz uzupełnić dane firmy, które pojawią się na fakturze wygenerowanej przez Facebook.

Poniżej lista informacji z wyjaśnieniem. Zwróć uwagę na pozycje, które wytłuściłem. Jeśli popełnisz w nich błędy, faktury z Facebooka nie będą sie prawidłowo generowały.

  • Nazwa konta reklamowego – w większości przypadków to nazwa firmy lub Menadżera Reklam.
  • Strefa czasowa – wybierz właściwą dla rejonu.
  • Waluta – tutaj uwaga. Raz wybranej waluty nie można zmienić! Jest to waluta, w której będziesz rozliczał się z Facebookiem. Przeważnie złotówki.
  • Cel reklamy – jeśli prowadzisz firmę wybierz Tak.
  • Nazwa firmy – nazwa Twojej firmy. Będzie na fakturze!
  • Adres firmy – wpisany do CEIDG. Będzie na fakturze!
  • Kraj firmy – nie wymaga wyjaśnień.
  • Europejski identyfikator płatnika VAT – numer NIP z dodatkiem PL. Trzeba to zgłosić do Urzędu Skarbowego, jeśli jeszcze takiego numeru nie masz. Polecam załatwić sprawę wraz z biurem rachunkowym.
  • Agencja reklamowa – Tak – jeśli z twojego konta tworzysz reklamy na rzecz innych firm. Nie – jeśli tworzysz je dla siebie.

Ustawienia płatności za faktury na Facebooku

W Ustawieniach płatności możesz użyć dwóch przydatnych funkcji, które pozwolą Ci lepiej zarządzać płatnościami za faktury na rzecz Facebooka. Pierwsza z nich to ustawienie progu płatności, po którego osiągnięciu Facebook wystawi fakturę. Druga to limit wydatków konta reklamowego.

Próg rozliczeniowy

Jak się zapewne domyślasz, faktury z Facebooka są generowane w określonym dniu miesiąca (u mnie 1 dzień miesiąca) lub po osiągnięciu kwoty progu płatności. Kiedy osiągniesz próg rozliczeniowy na koncie, zostanie automatycznie wystawiona faktura. Często zdarza się, że ten próg z automatu wynosi coś w okolicach 5 złotych… Robiąc kampanię za stówkę, będziesz miał 20 faktur. Księgowa Cię pokocha! Na szczęście próg płatności możesz zmienić. Data rozliczenia pozostaje niezmienna.

Edytuj próg rozliczeniowy i ustaw go w kwocie odpowiedniej dla Twojego biznesu. Może to być kilka stówek albo kilka tysięcy. Kwestia tego, ile chcesz faktur za reklamę w miesiącu.

Na nowym koncie reklamowym Facebook będzie wystawiać faktury systematycznie zwiększając próg rozliczeniowy. Nic z tym nie zrobisz. Niestety, trzeba to przeczekać i przekazać księgowej wyżej wspomniany plik faktur na parę złotych.

Limit wydatków na koncie

Teraz wyobraź sobie, co by się stało, gdybyśmy przypadkiem ustawili reklamę z budżetem 10.000 złotych dziennie? Spróbuj. Przy zmianie stawki na dużo wyższą Facebook daje ostrzeżenie (w Menadżerze Reklam).

Natomiast sugeruję dodatkowo ustawić limit wydatków na koncie. Po jego przekroczeniu reklamy zostaną automatycznie zatrzymane.

Jak go ustalić?

Nadal jesteśmy w ustawieniach płatności. Poszukaj sekcji Limit wydatków na koncie. Kliknij Ustaw limit, który może się kryć pod 3 kropkami (zwróć uwagę na zrzut ekranu powyżej). Kwota limitu jest indywidualna. Wygodnie mieć tutaj zapas pozwalający na emisję reklam przez miesiąc, dlatego sugeruję wpisać kwotę miesięcznych wydatków reklamowych.

Jak działa limit?

Facebook na bieżąco monitoruje wydaną kwotę. Kiedy zbliżysz się do limitu wydatków, otrzymasz stosowne powiadomienie. Osiągnięcie limitu powoduje zatrzymanie reklam. Masz wtedy dwie opcje. Reset limitu – liczenie będzie odbywało się od nowa, lub zmianę limitu na wyższy. Osobiście korzystam z resetu.

Na jaki czas jest limit?

To jedno z najczęstszych pytań. Nie czas, a kwotę. Kończy się kasa, trzeba resetować!

Skąd pobrać fakturę za reklamy na Facebooku?

Szukamy w menu Menadżera Firmy / Reklam / Business Suite zakładki Rozliczenia – tam powinny znajdować się faktury do pobrania za reklamy na Facebooku. Pokazuję tutaj zrzuty z konta testowego, dlatego nie widzisz faktur do pobrania.

Z poziomu Menedżera Reklam / Menedżera Firmy

Z poziomu Business Suite

Po wejściu na odpowiedni profil w Business Suite musisz kliknąć ikonkę menu, która otwiera dostęp do ogromnego menu. Szukasz “Rozliczenia” i gotowe. Po kliknięciu trafisz na listę faktur.

Twoim oczom ukaże się lista faktur. U mnie cała jedna pozycja 😉 Z tego miejsca pobierasz faktury. Wystarczy kliknąć przycisk Pobierz wszystkie faktury. Daje on do wyboru dwie opcje:

  • Pojedyncze faktury – to odpowiednia opcja – zaznaczona domyślnie
  • Podsumowanie rozliczeń jako PDF – to lista rozliczeń. Nie faktura.

Jak widać, z tego miejsca mamy łatwy powrót do Ustawień Płatności – gdyby trzeba było coś zmieniać.

Facebook faktura – na co uważać?

  • Podaj poprawne dane firmy! Niestety… korekty faktur z Facebooka są trudne (o ile w ogóle możliwe) do uzyskania.
  • Zarządzaj progiem rozliczeniowym konta. To dobre zabezpieczenie przed przekroczeniem limitu wydatków.
  • Uważaj na płatności! Zadbaj o aktualną kartę i limit na niej. Nagła przerwa w emisji reklam potrafi być irytująca!
  • Właściwa waluta! Ustaw koniecznie walutę, w której będziesz się rozliczać. Błąd w tym miejscu jest nieodwracalny. Jedyna opcja to zamknięcie konta reklamowego (z wszystkimi kampaniami) i otwarcie kolejnego!
  • Limit kont reklamowych. Na starcie masz możliwość utworzenia tylko jednego konta reklamowego. Dlatego patrz punkt wyżej. Waluta. W miarę dokonywania wydatków, limit zwiększy się do pięciu kont.

Czy faktury z Facebooka są akceptowane przez Urząd Skarbowy?

Co do tego, czy faktury z Facebooka są akceptowalne przez polski US były spore kontrowersje. Niestety przez dłuższy czas faktury generowane przez Facebooka… były zgodne z wytycznymi w Irlandii, ale nie w Polsce! Ot, taki psikus. Urzędy Skarbowe potrafiły je kwestionować.

Obecnie nie powinno być problemów z wrzuceniem w koszty faktur za reklamy. Jednak w tej kwestii udaj się do swojej księgowej. Ja jestem tylko anonimem z internetów!

Poradnik na YouTube jak pobrać fakturę z Facebooka

Dla lubiących oglądać i nielubiących czytać istnieje poradnik, w którym omawiam najważniejsze kwestie związane z pobieraniem faktur z Facebooka. Uwaga – wersja ze starym interface’em.

Podsumowanie

Co z tego wszystkiego zapamiętać? W zasadzie jedno: sprawdź dziesięć razy czy poprawnie wpisałeś dane firmy i masz odpowiednią walutę.

Wszystkie wątpliwości co do księgowania faktur omów z księgową.

Jeśli artykuł jest dla Ciebie użyteczny, daj znać w komentarzu, polub na fejsie i podziel się. Zacznij klaskać. Wypij kawę. Lub herbatę. Albo nic nie pij. (Chyba muszę przestać pisać po nocach…)

Jedna odpowiedź

  1. Mam problem ze zmianą progu rozliczeniowego 🙁 Uparcie otrzymuje komunikat “Przepraszamy, nie możesz zmienić teraz swojego progu rozliczeniowego. Spróbuj ponownie za chwilę.” Z czego może wynikać ten błąd?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Szymon Głogowski

Mam na imię Szymon i pomagam firmom zdobywać klientów w Internecie. Specjalizuję się w Digital Marketingu, mówiąc po ludzku, jest to marketing realizowany za pośrednictwem internetu. Chętnie dzielę się wiedzą na Blogu, YouTube oraz podczas szkoleń i konferencji.

Sprawdź inne wpisy

Konsultacje marketingowe
Zadbaj o marketing Swojej firmy w Internecie

Marketing w internecie to kluczowy element biznesu, który pozwala dotrzeć do klientów i zwiększyć zyski. Jeśli chcesz poprawić Swoje działania online, zapraszam na konsutlację!

Kurs online
Zdobądź klientów za pomocą Facebook Ads

Jeśli chcesz nauczyć się jak efektywnie pozyskiwać klientów za pomocą Facebook Ads, ten kurs jest dla Ciebie. Dowiedz się, jak skutecznie wykorzystać tę popularną platformę reklamową i zwiększyć sprzedaż swojej firmy już dzisiaj.

Pobierz darmowy eBook

i naucz się skutecznie promować swoją firmę w internecie