Jak pobrać fakturę z Facebooka?

Reklamujesz się? Dobrze byłoby pobrać fakturę za reklamę na Facebooku i wrzucić ją w koszty. Z tego poradnika dowiesz się, jak to zrobić!
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Spis Treści

Kilka słów wstępu. Prezentuję zrzuty ekranu, które mają pomóc w nawigacji. Twój interface może wyglądać inaczej. Ja do tej pory mam “stary” wygląd Menadżera Firmy.

Menadżer Firmy. Jest to miejsce, w którym zarządza się wszystkimi ustawieniami. Jednak opcję, o które nam chodzi, są też w Menadżerze Reklam. Tak. To dwie sprawy! Jeśli chcesz skonfigurować Menadżera Firmy, przygotowałem poradnik na YouTube.

Poradnik na temat faktur… też jest na YouTube. Zalinkowałem go na końcu artykułu.

Jak rozliczyć zakup usługi reklamowej?

Zakup reklamy na Facebooku jest najczęściej rozliczany przez… Irlandię! Dlatego obejmują nas zasady rozliczeń wewnątrzwspólnotowych. Co prawda jest też Polski oddział… ale ani razu nie trafiła na moje łapki faktura wystawiona w ojczyźnie!

Faktura z Facebooka jest wystawiona bez podatku VAT! Dlatego najpierw trzeba VAT odprowadzić. Po tej operacji można rozliczyć koszty reklamy.

W sprawach księgowych, gorąco polecam skontaktować się z biurem rachunkowym. Wiele informacji na temat rozliczenia transakcji jest przedstawione w tym poradniku.

Gdzie uzupełnić dane firmy do Faktury?

Po pierwsze, wejdź do Menadżera Reklam lub Menadżera Firmy.

Po rozwinięciu menu (tutaj stary widok!) poszukaj pozycji Ustawienia konta reklamowego.

Ustawienia konta reklamowego na Facebooku. Tutaj wypełnia się dane do faktury.

Dane rozliczeniowe są przypisane do każdego konta reklamowego oddzielnie. Dlatego pamiętaj, że zakładając Menadżera Firmy i wypełniając zakładkę Informacje o Firmie… jeszcze nie podałeś informacji rozliczeniowych.
Ustawienia konta reklamowego to właściwe miejsce do wpisania informacji rozliczeniowych. Sprawdźmy, jakie pozycje mamy do uzupełnienia.

Edycja ustawień. Dane firmy do faktury na facebooku.

Poniżej lista informacji z wyjaśnieniem. Zwróć uwagę na pozycje, które wytłuściłem. Jeśli popełnisz w nich błędy, faktury z Facebooka nie będą sie prawidłowo generowały.

  • Nazwa konta reklamowego – w większości przypadków to nazwa firmy lub Menadżera Reklam
  • Strefa czasowa – wybierz właściwą dla rejonu
  • Waluta – tutaj uwaga. Raz wybranej waluty nie można zmienić! Jest to waluta, w której będziesz rozliczał się z Facebookiem. Przeważnie złotówki.
  • Cel reklamy – prowadzisz firmę wybierz Tak.
  • Nazwa firmy – nazwa Twojej firmy. Będzie na fakturze!
  • Adres firmy – wpisany do CEIDG. Będzie na fakturze!
  • Kraj firmy – nie wymaga wyjaśnień.
  • Europejski identyfikator płatnika VAT – numer NIP z dodatkiem PL. Trzeba to zgłosić do Urzędu Skarbowego, jeśli jeszcze takiego numeru nie masz. Polecam załatwić sprawę wraz ze biurem rachunkowym.
  • Agencja reklamowa – Tak – jeśli z twojego konta tworzysz reklamy na rzecz innych firm. Nie – jeśli tworzysz je dla siebie.

Ustawienia płatności

Prawdopodobnie masz już dodaną metodę płatności do konta. Jeśli nie, zrobisz to w zakładce Ustawienia Płatności. Ale to nie wszystko!
W lewym menu wybierz opcję Ustawienia płatności. Sugeruję, aby w tym miejscu dokonać dwóch zmian. Zaznaczyłem je na czerwono poniżej.

Ustawienia i zarządzanie płatnościami na Faceoboku.

Próg rozliczeniowy

Jak się zapewne domyślasz, faktury z Facebooka są generowane co jakiś czas lub po osiągnięciu kwoty. Kiedy osiągniesz próg rozliczeniowy na koncie, zostanie automatycznie wystawiona faktura. Często zdarza się, że ten próg z automatu wynosi coś w okolicach 5 złotych… Robiąc kampanię za stówkę, będziesz miał 20 faktur. Księgowa Cię pokocha!

Dlatego należy zmienić próg rozliczeniowy na wyższy!

Kliknij przycisk Zarządzaj, który zaznaczyłem. W oknie, które zobaczysz wpisz nowy próg rozliczeniowy. W zależności od potrzeb. Sugeruję minimum 100 zł.

Limit wydatków na koncie

Co by się stało, gdybyśmy przypadkiem ustawili reklamę z budżetem 10.000 złotych dziennie? Spróbuj. Przy zmianie stawki na dużo wyższą Facebook daje ostrzeżenie (w Menadżerze Reklam). Natomiast sugeruję dodatkowo ustawić limit wydatków na koncie. Po jego przekroczeniu reklamy zostaną automatycznie zatrzymane.

Jak go ustalić?

Wygodnie mieć tutaj zapas pozwalający na emisję reklam. Sugeruję wpisać kwotę miesięcznych wydatków.

Jak działa limit?

Facebook na bieżąco monitoruje wydaną kwotę. Kiedy zbliżysz się do limitu wydatków, otrzymasz stosowne powiadomienie. Osiągnięcie limitu powoduje zatrzymanie reklam. Masz wtedy dwie opcje. Reset limitu – liczenie będzie odbywało się od nowa. Zmianę limitu na wyższy. Osobiście korzystam z resetu

Na jaki czas jest limit?

Nie czas, a kwotę. Kończy się kasa, trzeba resetować!

Skąd pobrać fakturę za reklamy na Facebooku?

Szukamy w menu Menadżera Firmy zakładki Rozliczenia. Pokażę poniżej zrzut ze starego widoku. Niestety nowy interface jeszcze się u mnie nie pojawił.

Faktury znajdziesz w zakładce ROZLICZENIA.

Twoim oczom ukaże się lista faktur. U mnie cała jedna pozycja 😉 Z tego miejsca pobierasz faktury. Wystarczy kliknąć przycisk Pobierz wszystkie faktury. Daje on do wyboru dwie opcje:

  • Pojedyncze faktury – to odpowiednia opcja – zaznaczona domyślnie
  • Podsumowanie rozliczeń jako PDF – to lista rozliczeń. Nie faktura.
Widok rozliczeń na facebooku

Jak widać, z tego miejsca mamy łatwy powrót do Ustawień Płatności – gdyby trzeba było coś zmieniać.

Facebook faktura – na co uważać?

  • Podaj poprawne dane firmy! Niestety… korekty faktur są trudne (o ile możliwe) do uzyskania
  • Zarządzaj progiem rozliczeniowym konta. To dobre zabezpieczenie przed przekroczeniem limitu wydatków.
  • Uważaj na płatności! Zadbaj o aktualną kartę i limit na niej. Nagła przerwa w emisji reklam potrafi być irytująca!
  • Właściwa waluta! Ustaw koniecznie walutę, w której będziesz się rozliczać. Błąd tutaj jest nieodwracalny. Jedyna opcja to zamknięcie konta reklamowego (z wszystkimi kampaniami) i otwarcie kolejnego!
  • Limit kont reklamowych. Na starcie masz możliwość utworzenia tylko jednego konta reklamowego. Dlatego patrz punkt wyżej. Waluta. W miarę dokonywania wydatków, limit zwiększy się do pięciu kont.

Czy faktury z Facebooka są akceptowane przez Urząd Skarbowy?

Co do tego tematu były spore kontrowersje. Niestety przez dłuższy czas faktury generowane przez Facebooka… były zgodne z wytycznymi w Irlandii, ale nie w Polsce! Ot, taki psikus. Urzędy Skarbowe potrafiły je kwestionować.

Obecnie nie powinno być problemów z wrzuceniem w koszty faktur za reklamy. Jednak w tej kwestii udaj się do swojej księgowej. Ja jestem tylko anonimem z internetów!

Poradnik na YouTube jak pobrać fakturę z Facebooka

Dla lubiących oglądać i nielubiących czytać. Jest poradnik, w którym omawiam najważniejsze kwestie związane z fakturami.

Podsumowanie

Co z tego wszystkiego zapamiętać? W zasadzie jedno sprawdź dziesięć razy czy poprawnie wpisałeś dane firmy i masz odpowiednią walutę.

Wszystkie wątpliwości co do księgowania faktur omów z księgową.

Jeśli artykuł jest dla Ciebie użyteczny, daj znać w komentarzu, polub na fejsie i podziel się. Zacznij klaskać. Wypij kawę. Lub herbatę. Albo nic nie pij. (Chyba muszę przestać pisać po nocach…)

Poczytaj na blogu

Cześć! Nazywam się Szymon Głogowski. Pomagam przedsiębiorcom zdobywać nowych klientów w Internecie! Na wykładach i szkoleniach, dzielę się wiedzą z zakresu marketingu oraz sprzedaży. Więcej dowiesz się tutaj.

Kurs on-line

FanPage PRO!

Chcesz wykorzystać Facebook do promocji firmy? Świetnie trafiłeś! To kurs od podstaw, czyli sposobu angażowania odbiorców i tworzenia fajnych treści… po skuteczne kampanie reklamowe.

Ebook

Promocja Firmy w Internecie!

To czytelnie przedstawiony zbiór najważniejszych informacji, które pomogą Ci zaplanować promocję w internecie. Od budowania person, poprzez strony www, social media i reklamę.

OWLI

Moja Agencja Marketingowa

Skuteczna promocja w Internecie to wiele więcej niż fajna strona i profil na Facebooku… Tworzymy strategie, które dają wyniki. Sprawdź!

wideo

YouTube

Całkiem sporo poradników krok po kroku z zakresu marketingu! Warto sprawdzić i subskrybować.

Polub FanPage

odbierz darmowy poradnik

Jak promować firmę w Internecie!