Facebook w związku z pandemią COVID-19 wprowadził w regulaminie dla reklamodawców nowe regulacje. Niestosowanie się do nich niesie za sobą poważne konsekwencje. Łącznie z częstymi blokadami kont reklamowych!
Zasady Facebook dotyczące COVID-19
O banowaniu reklam z maseczkami było wiadomo już od dawana. Pisał o tym min Robert Leathern.
Update: We’re banning ads and commerce listings selling medical face masks. We’re monitoring COVID19 closely and will make necessary updates to our policies if we see people trying to exploit this public health emergency. We’ll start rolling out this change in the days ahead.
— Rob Leathern (@robleathern) March 7, 2020
Dodatkowo mamy ograniczenia w kreacjach reklamowych. Tyczy się to wszystkich reklam. Czyli unikamy w kreacjach graficznych zawierających:
- maski medyczne,
- zestawy do odkażania rąk,
- chusteczki dezynfekujące,
- testy wykrywające wirusa.

Wszystkie informacje dotyczące działań Facebooka związanych z koronawirusem znajdziesz na tej stronie.
Odrzucona reklama, co dalej?
Jeśli łamiesz zasady dla reklamodawców – NIC. Nie masz możliwości odwołania się, jeśli w reklamie użyłeś np. widoku maseczki.
W sytuacji, kiedy jesteś pewny, że wszystko jest OK i nie łamiesz zasad, poroś o weryfikację dział pomocy. Algorytm może się mylić, dlatego masz w zanadrzu weryfikację ręczną!
Zablokowane konto reklamowe z powodu polityki COVID-19
Śledząc kolejne wątki na forach i grupach… wyłania się fatalny obraz. Kolejne osoby zgłaszają blokady kont reklamowych. Powód bana? Łamanie polityki Facebooka w zakresie, o którym mowa.
Co ciekawe, trafiłem na wątek, w którym autor dostał bana za reklamę KOMINÓW do biegania. Powód? W treści reklamy wspomniano, że mogą one “zastępować maseczkę“. To, że jest to zgodne z Polskim prawem nie jest dla Facebooka ważne…
Blokada Konta Reklamowego jest natychmiastowa i nieodwracalna!
Część osób próbuje kontaktować się z działem wsparcia. Dział wsparcia sugeruje założenie nowego Konta Reklamowego…
Unikamy bana!
Jedyna opcja jaka nam pozostaje to unikanie jak ognia reklamowania produktów medycznych w postaci maseczek / środków ochrony. Czy nawet jak widać na przykładzie – wspominania o nich w kreacjach. Powodzenia!