Facebook w związku z pandemią COVID-19 wprowadził w regulaminie dla reklamodawców nowe regulacje. Niestosowanie się do nich niesie za sobą poważne konsekwencje. Łącznie z częstymi blokadami kont reklamowych!
Zasady Facebook dotyczące COVID-19
O banowaniu reklam z maseczkami było wiadomo już od dawana. Pisał o tym min Robert Leathern.
Dodatkowo mamy ograniczenia w kreacjach reklamowych. Tyczy się to wszystkich reklam. Czyli unikamy w kreacjach graficznych zawierających:
- maski medyczne,
- zestawy do odkażania rąk,
- chusteczki dezynfekujące,
- testy wykrywające wirusa.
Wszystkie informacje dotyczące działań Facebooka związanych z koronawirusem znajdziesz na tej stronie.
Odrzucona reklama, co dalej?
Jeśli łamiesz zasady dla reklamodawców – NIC. Nie masz możliwości odwołania się, jeśli w reklamie użyłeś np. widoku maseczki.
W sytuacji, kiedy jesteś pewny, że wszystko jest OK i nie łamiesz zasad, poroś o weryfikację dział pomocy. Algorytm może się mylić, dlatego masz w zanadrzu weryfikację ręczną!
Zablokowane konto reklamowe z powodu polityki COVID-19
Śledząc kolejne wątki na forach i grupach… wyłania się fatalny obraz. Kolejne osoby zgłaszają blokady kont reklamowych. Powód bana? Łamanie polityki Facebooka w zakresie, o którym mowa.
Co ciekawe, trafiłem na wątek, w którym autor dostał bana za reklamę KOMINÓW do biegania. Powód? W treści reklamy wspomniano, że mogą one “zastępować maseczkę“. To, że jest to zgodne z Polskim prawem nie jest dla Facebooka ważne…
Blokada Konta Reklamowego jest natychmiastowa i nieodwracalna!
Część osób próbuje kontaktować się z działem wsparcia. Dział wsparcia sugeruje założenie nowego Konta Reklamowego…
Unikamy bana!
Jedyna opcja jaka nam pozostaje to unikanie jak ognia reklamowania produktów medycznych w postaci maseczek / środków ochrony. Czy nawet jak widać na przykładzie – wspominania o nich w kreacjach. Powodzenia!