Od czego zacząć działania promocyjne w Internecie dla małej firmy?
Analiza i strategia promocji w Internecie
Próby chaotycznego podejścia do reklamowania małej firmy w Internecie mają prawie 100% szans na niepowodzenie. Wiem co mówię. Próbowałem!
Dlatego pierwszym krokiem jest zrobienie nawet prostej analizy konkurencji, ustalenie własnych zasobów oraz celów biznesowych.
Analiza konkurencji dla małej firmy – na co zwrócić uwagę:
- Z jakich kanałów komunikacji korzystają?
- W jakich kanałach Social Media są obecni?
- Czy mają interesujące treści w SM? (zrób zrzuty ekranu)
- Czy reklamują się w SM? (Biblioteka reklam Facebook – sprawdź)
- Ilu mają fanów, jakie zaangażowanie budzą posty?
- Jakie treści tworzą na blogu?
- Czy dbają o content marketing?
- Czy używają reklam Google?
- Na jaki rodzaj treści stawiają: blog, wideo, podcast?
Podobne punkty porusz w przypadku WŁASNEGO biznesu z uwzględnieniem celów, które chcesz osiągnąć oraz narzędzi, których możesz użyć.
Promocja w Internecie ZA DARMO? Ogarnij Google Moja Firma
Jest jedna rzecz w kwestii promocji dla małej firmy… która naprawdę cieszy! W szczególności firmy lokalne. To tak zwana Wizytówka Google.
Nie wiesz jak ją ogarnąć? Mam dla Ciebie darmowy poradnik do pobrania na temat promocji w Internecie. Znajdziesz tam cały dział dotyczący Wizytówki Google – pobierz go TUTAJ.
Zalety wizytówki:
- Jest darmowa 😉
- Pozycjonuje się w Google,
- Umożliwia zbieranie opinii.
Ostatni punkt – opinie. Mega ważne kryterium wyboru. Warto o nie dbać, o czym mówię w rozdziale “Potęga rekomendacji”.
Mała firma – jak promować się w Internecie?
- Strona WWW – główny punk styku z klientem oraz miejsce, na które będziemy kierować ruch.
- Google Ads – kiedy nasze usługi są odpowiednio często wyszukiwane.
- Facebook Ads – kiedy zaczynasz i chcesz się fajnie pokazać.
- SEO i pozycjonowanie – kiedy tworzysz ciekawe treści nastawione na rozwiązywanie problemów klienta.
- Wideo – jako forma content marketingu, która obecnie niesamowicie się sprawdza!
- Listy remarketingowe Google i Facebook – aby wielokrotnie docierać z informacją do potencjalnych klientów. Dlaczego? Bo w praktyce szanse na sprzedaż w pierwszym kontakcie są nikłe!
- Rekomendacje i recenzje – dowód społeczny – bardzo ważny element podejmowania decyzji przez konsumenta.
Skuteczna promocja małej firmy w Internecie [wideo]
O czym mówię w wideo? Jak rozpocząć promocję i reklamę małej firmy w Internecie
- 00:00 Start
- 00:31 Dlaczego rozpoczęcie promocji i reklamy jest trudne?
- 02:20 Ogólny schemat, w który wpada prawie każdy
- 03:03 Analiza i strategia
- 04:25 Pobierz poradnik 😉
- 04:45 Case study – wykorzystanie Wizytówki Google
- 06:36 Potęga rekomendacji
- 09:11 Czy istnieje jakiś uniwersalny schemat promocji dla małej firmy
- 11:01 Strona Internetowa dla małej firmy
- 11:26 Budowanie przekazu z nastawieniem na odbiorcę
- 12:13 Narzędzia analityczne na stronie www
- 12:41 Reklamy Google i Facebook
- 13:58 Reklama na Facebook
- 14:29 Listy remarketingowe
- 15:04 Wykorzystanie content marketingu w promocji firmy
- 16:23 Rosnąca rola materiałów wideo
- 17:00 Pozycjonowanie treści – SEO
- 18:09 Filmu z YT też się pozycjonują w Google!
- 19:41 Prosty schemat promocji
- 20:38 Ile to kosztuje?
- 22:35 Krótkie podsumowanie
Kilka słów podsumowania na temat reklamy w Internecie
Obecnie TRZEBA wziąć pod uwagę różne działania reklamowe i promocyjne mające na celu przykucie uwagi potencjalnych klientów. Tradycyjne formy reklamy nadal są wiodącymi… natomiast w przypadku firm lokalnych i tych mniejszych nie zawsze się sprawdzą. Dlatego warto pomyśleć o strategii promocji w Internecie. Na pewno będziesz potrzebować strony WWW, pewnych form reklamy, pozycjonowania (w przypadku dobrych treści!) oraz kanałów social media. Jak to dokładnie miałoby wyglądać? NIE WIEM, ponieważ każdy biznes ma swoje założenia i z pozoru podobny schemat za każdym razem wygląda inaczej. Tak czy owak – do dzieła!