Promocja małej firmy w Internecie!

Zastanawiasz się jak wybrać skuteczne sposoby promocji i reklamy? Słusznie! Opcji jest ogrom, a jak wiemy... niewiele z nich się sprawdza!
Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Spis Treści

Skuteczna promocja w internecie [wideo]

Od czego zacząć działania promocyjne w internecie?

Analiza i Strategia

Próby chaotycznego podejścia do tematu mają prawie 100% szans na niepowodzenie. Wiem co mówię. Próbowałem!

Dlatego pierwszym krokiem jest zrobienie nawet prostej analizy konkurencji, ustalenie własnych zasobów oraz celów biznesowych.

Analiza konkurencji – na co zwrócić uwagę:

  • Z jakich kanałów komunikacji korzystają?
  • W jakich kanałach Social Media są obecni?
  • Czy mają interesujące treści w SM (zrób zrzuty ekranu)?
  • Czy reklamują się w SM (Biblioteka reklam Facebook – sprawdź)
  • Ilu mają fanów, jakie zaangażowanie budzą posty?
  • Jakie treści tworzą na blogu?
  • Czy dbają o content marketing?
  • Czy używają reklam Google?
  • Na jaki rodzaj treści stawiają: blog, wideo, podcast?

Podobne punkty porusz w przypadku WŁASNEGO biznesu z uwzględnieniem celów, które chcesz osiągnąć oraz narzędzi, których możesz użyć.

Za darmo? Ogarnij Google Moja Firma

Jest jedna mała rzecz… która naprawdę cieszy! W szczególności firmy lokalne. To tak zwana Wizytówka Google.

Nie wiesz jak ją ogarnąć? Trochę jest w wideo, ale mam też ogólny poradnik do pobrania – na temat promocji w internecie. Znajdziesz tam cały dział dotyczący Wizytówki Google – pobierz go TUTAJ.

Zalety wizytówki:

  • Jest darmowa 😉
  • Pozycjonuje się w Google
  • Umożliwia zbieranie opinii

Ostani punk – opinie. Mega ważne kryterium wyboru. Warto o nie dbać, o czym mówię w rozdziale “Potęga rekomendacji”.

Jak się możemy promować w internecie?

  • Strona www – główny punk styku z klientem oraz miejsce, na które będziemy kierować ruch.
  • Google Ads – kiedy nasze usługi są odpowiednio często wyszukiwane.
  • Facebook Ads – kiedy zaczynasz i chcesz się fajnie pokazać.
  • SEO i pozycjonowanie – kiedy tworzysz ciekawe treści nastawione na rozwiązywanie problemów klienta.
  • Wideo – jako forma content marketingu, która się obecnie niesamowicie sprawdza!
  • Listy ramerketingowe Google i Facebook – aby wielokrotnie docierać z informacją do potencjalnych klientów. Dlaczego? Bo nie ma prawie szans na sprzedaż w pierwszym kontakcie!
  • Rekomendacje i recenzje – dowód społeczny – bardzo ważny element podejmowania decyzji prze konsumenta

O czym mówię w wideo?

  • 00:00 Start
  • 00:31 Dlaczego rozpoczęcie promocji i reklamy jest trudne?
  • 02:20 Ogólny schemat, w który wpada prawie każdy
  • 03:03 Analiza i strategia
  • 04:25 Pobierz poradnik 😉
  • 04:45 Case study – wykorzystanie Wizytówki Google
  • 06:36 Potęga rekomendacji
  • 09:11 Czy istnieje jakiś uniwersalny schemat promocji dla małej firmy
  • 11:01 Strona Internetowa dla małej firmy
  • 11:26 Budowanie przekazu z nastawieniem na odbiorcę
  • 12:13 Narzędzia analityczne na stronie www
  • 12:41 Reklamy Google i Facebook
  • 13:58 Reklama na Facebook
  • 14:29 Listy remarketingowe
  • 15:04 Wykorzystanie content marketingu w promocji firmy
  • 16:23 Rosnąca rola materiałów wideo
  • 17:00 Pozycjonowanie treści – SEO
  • 18:09 Filmu z YT też się pozycjonują w Google!
  • 19:41 Prosty schemat promocji
  • 20:38 Ile to kosztuje?
  • 22:35 Krótkie podsumowanie

Kilka słów podsumowania na temat reklamy w internecie

Obecnie TRZEBA wziąć pod uwagę różne działania mające na celu przykucie uwagi potencjalnych klientów. Tradycyjne formy reklamy nadal są wiodącymi… natomiast w przypadku firm lokalnych i tych mniejszych, nie zawsze się sprawdzą. Dlatego warto pomyśleć o strategii promocji w internecie. Na pewno będziesz potrzebować strony, pewnych form reklamy, pozycjonowania (w przypadku dobrych treści!) oraz kanałów social media. Jak to dokładnie miałoby wyglądać? NIE WIEM, ponieważ każdy biznes ma swoje założenia i z pozoru podobny schemat za każdym razem wygląda inaczej. Tak czy owak – do dzieła!

Poczytaj na blogu

Cześć! Nazywam się Szymon Głogowski. Pomagam przedsiębiorcom zdobywać nowych klientów w Internecie! Na wykładach i szkoleniach, dzielę się wiedzą z zakresu marketingu oraz sprzedaży. Więcej dowiesz się tutaj.

Kurs on-line

FanPage PRO!

Chcesz wykorzystać Facebook do promocji firmy? Świetnie trafiłeś! To kurs od podstaw, czyli sposobu angażowania odbiorców i tworzenia fajnych treści… po skuteczne kampanie reklamowe.

Ebook

Promocja Firmy w Internecie!

To czytelnie przedstawiony zbiór najważniejszych informacji, które pomogą Ci zaplanować promocję w internecie. Od budowania person, poprzez strony www, social media i reklamę.

OWLI

Moja Agencja Marketingowa

Skuteczna promocja w Internecie to wiele więcej niż fajna strona i profil na Facebooku… Tworzymy strategie, które dają wyniki. Sprawdź!

wideo

YouTube

Całkiem sporo poradników krok po kroku z zakresu marketingu! Warto sprawdzić i subskrybować.

Polub FanPage

odbierz darmowy poradnik

Jak promować firmę w Internecie!