głogowski

Promocja małej firmy w Internecie!

Zastanawiasz się jak wybrać skuteczne sposoby promocji i reklamy? Słusznie! Opcji jest ogrom, a jak wiemy... niewiele z nich się sprawdza!

Spis Treści

Od czego zacząć działania promocyjne w Internecie dla małej firmy?

Analiza i strategia promocji w Internecie

Próby chaotycznego podejścia do reklamowania małej firmy w Internecie mają prawie 100% szans na niepowodzenie. Wiem co mówię. Próbowałem!

Dlatego pierwszym krokiem jest zrobienie nawet prostej analizy konkurencji, ustalenie własnych zasobów oraz celów biznesowych.

Analiza konkurencji dla małej firmy – na co zwrócić uwagę:

  • Z jakich kanałów komunikacji korzystają?
  • W jakich kanałach Social Media są obecni?
  • Czy mają interesujące treści w SM? (zrób zrzuty ekranu)
  • Czy reklamują się w SM? (Biblioteka reklam Facebook – sprawdź)
  • Ilu mają fanów, jakie zaangażowanie budzą posty?
  • Jakie treści tworzą na blogu?
  • Czy dbają o content marketing?
  • Czy używają reklam Google?
  • Na jaki rodzaj treści stawiają: blog, wideo, podcast?

Podobne punkty porusz w przypadku WŁASNEGO biznesu z uwzględnieniem celów, które chcesz osiągnąć oraz narzędzi, których możesz użyć.

Promocja w Internecie ZA DARMO? Ogarnij Google Moja Firma

Jest jedna rzecz w kwestii promocji dla małej firmy… która naprawdę cieszy! W szczególności firmy lokalne. To tak zwana Wizytówka Google.

Nie wiesz jak ją ogarnąć? Mam dla Ciebie darmowy poradnik do pobrania na temat promocji w Internecie. Znajdziesz tam cały dział dotyczący Wizytówki Google – pobierz go TUTAJ.

Zalety wizytówki:

  • Jest darmowa 😉
  • Pozycjonuje się w Google,
  • Umożliwia zbieranie opinii.

Ostatni punkt – opinie. Mega ważne kryterium wyboru. Warto o nie dbać, o czym mówię w rozdziale “Potęga rekomendacji”.

Mała firma – jak promować się w Internecie?

  • Strona WWW – główny punk styku z klientem oraz miejsce, na które będziemy kierować ruch.
  • Google Ads – kiedy nasze usługi są odpowiednio często wyszukiwane.
  • Facebook Ads – kiedy zaczynasz i chcesz się fajnie pokazać.
  • SEO i pozycjonowanie – kiedy tworzysz ciekawe treści nastawione na rozwiązywanie problemów klienta.
  • Wideo – jako forma content marketingu, która obecnie niesamowicie się sprawdza!
  • Listy remarketingowe Google i Facebook – aby wielokrotnie docierać z informacją do potencjalnych klientów. Dlaczego? Bo w praktyce szanse na sprzedaż w pierwszym kontakcie są nikłe!
  • Rekomendacje i recenzje – dowód społeczny – bardzo ważny element podejmowania decyzji przez konsumenta.

Skuteczna promocja małej firmy w Internecie [wideo]

O czym mówię w wideo? Jak rozpocząć promocję i reklamę małej firmy w Internecie

  • 00:00 Start
  • 00:31 Dlaczego rozpoczęcie promocji i reklamy jest trudne?
  • 02:20 Ogólny schemat, w który wpada prawie każdy
  • 03:03 Analiza i strategia
  • 04:25 Pobierz poradnik 😉
  • 04:45 Case study – wykorzystanie Wizytówki Google
  • 06:36 Potęga rekomendacji
  • 09:11 Czy istnieje jakiś uniwersalny schemat promocji dla małej firmy
  • 11:01 Strona Internetowa dla małej firmy
  • 11:26 Budowanie przekazu z nastawieniem na odbiorcę
  • 12:13 Narzędzia analityczne na stronie www
  • 12:41 Reklamy Google i Facebook
  • 13:58 Reklama na Facebook
  • 14:29 Listy remarketingowe
  • 15:04 Wykorzystanie content marketingu w promocji firmy
  • 16:23 Rosnąca rola materiałów wideo
  • 17:00 Pozycjonowanie treści – SEO
  • 18:09 Filmu z YT też się pozycjonują w Google!
  • 19:41 Prosty schemat promocji
  • 20:38 Ile to kosztuje?
  • 22:35 Krótkie podsumowanie

Kilka słów podsumowania na temat reklamy w Internecie

Obecnie TRZEBA wziąć pod uwagę różne działania reklamowe i promocyjne mające na celu przykucie uwagi potencjalnych klientów. Tradycyjne formy reklamy nadal są wiodącymi… natomiast w przypadku firm lokalnych i tych mniejszych nie zawsze się sprawdzą. Dlatego warto pomyśleć o strategii promocji w Internecie. Na pewno będziesz potrzebować strony WWW, pewnych form reklamy, pozycjonowania (w przypadku dobrych treści!) oraz kanałów social media. Jak to dokładnie miałoby wyglądać? NIE WIEM, ponieważ każdy biznes ma swoje założenia i z pozoru podobny schemat za każdym razem wygląda inaczej. Tak czy owak – do dzieła!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Szymon Głogowski

Mam na imię Szymon i pomagam firmom zdobywać klientów w Internecie. Specjalizuję się w Digital Marketingu, mówiąc po ludzku, jest to marketing realizowany za pośrednictwem internetu. Chętnie dzielę się wiedzą na Blogu, YouTube oraz podczas szkoleń i konferencji.

Sprawdź inne wpisy

Konsultacje marketingowe
Zadbaj o marketing Swojej firmy w Internecie

Marketing w internecie to kluczowy element biznesu, który pozwala dotrzeć do klientów i zwiększyć zyski. Jeśli chcesz poprawić Swoje działania online, zapraszam na konsutlację!

Kurs online
Zdobądź klientów za pomocą Facebook Ads

Jeśli chcesz nauczyć się jak efektywnie pozyskiwać klientów za pomocą Facebook Ads, ten kurs jest dla Ciebie. Dowiedz się, jak skutecznie wykorzystać tę popularną platformę reklamową i zwiększyć sprzedaż swojej firmy już dzisiaj.

Pobierz darmowy eBook

i naucz się skutecznie promować swoją firmę w internecie