Dlaczego nie warto zlecać publikacji postów na Facebooku!

Zlecę to i będzie z głowy. Nie mam już siły wymyślać postów. Chcę klientów! Taakk… i niby jak zlecisz, to będzie lepiej?

Spis Treści

Nie oburzaj się jeszcze! Wiem, że na ogół… #ToZależy i że jest ogrom sytuacji, w których warto delegować całość zadań związanych z prowadzeniem Mediów Społecznościowych. Natomiast jest jeszcze więcej sytuacji, w których delegowania publikowania postów jest totalnie bez sensu…

Tutaj miała być ckliwa i ciekawa historia z morałem, ale nie mam dzisiaj weny na takie opowieści. Dlatego lecimy do celu! Dla ułatwienia rozumowania wykluczam „duże” firmy i skupiam się na firmach lokalnych, trenerach i osobach budujących markę osobistą. Moim zdaniem w wymienionych przypadkach warto publikować i tworzyć treści (przynajmniej na początku) we własnym zakresie. Dlaczego?

Publikując samodzielnie dajesz się lepiej poznać!

Specjalista od Social Media, czy copywriter nie zna Twojego biznesu tak dobrze, jak Ty. No nie ma szans! Jeszcze gorzej, kiedy pracujesz w niszy wymagającej specjalistycznych umiejętności. Na pewno masz też (albo będziesz mieć) swój charakterystyczny sposób komunikacji, który nie zawsze jest łatwy do skopiowania. Publikując samodzielnie, będziesz bardziej autentyczną / prawdziwą marką

Zlecając publikację, nie od razu zyskasz czas…

Delegowanie zadań musi być bardzo metodyczne. Co publikować? Kiedy? Jaka ma być grafika? Jaka treść? Zaufanie na zasadzie rób, co chcesz, to nie jest dobry plan! Kiedy coś zliczasz, musisz wiedzieć, dlaczego to robisz i jaki jest cel tych działań. Już widać, do czego zmierzam… Na początku (i później też) czeka Cię sporo pracy na linii Ty – agencja (lub freelancer)! Później będzie łatwiej. ALE… to też zależy od zakresu. Odpowiedz sobie na pytanie – jakie materiały muszę dostarczyć agencji, aby stworzyli z nich posty. Często są to grafiki / zdjęcia, szczątkowe opisy. Najgorzej, jak masz wysłać opis i grafikę, a ktoś to wstawia na FanPage – TO TEŻ SIĘ ZDARZA!

Więcej postów, nie oznacza więcej klientów.

Temat na dłuższą rozmowę. Natomiast to nie działa tak, że samo publikowanie postów ma magiczne właściwości przyciągania setek klientów. Chciałbym, aby było inaczej! Liczy się strategia komunikacji, Twój przekaz, budowanie zaufania. Oddasz to w ręce pierwszej lepszej osoby? No raczej nie!

Planowanie publikacji nie zajmuje dużo czasu!

Trudne jest wymyślenie o czym chcesz mówić, samo pisanie też. Natomiast zaplanowanie postów w Facebook Business Suite jest w tej chwili bajecznie proste! Skorzystaj z tego narzędzia.

Chcesz poprawić jakość wpisów – pracuj na szalonach!

Wiesz co sprawia mi najwięcej problemów w pisaniu postów? Grafiki! Co chwilę coś wymyślam… i jeszcze mam czelność dawać dobre rady w stylu: pracuj na szablonach! Kurczę, ale to pomaga. Już sam fakt trzymania się tych samych fontów i kolorów to krok w dobrym kierunku. Całe szablony grafik są absolutnym sztosem! Nawet te proste, wykonane w Canvie będą lepsze niż praca za każdym razem od nowa.

Zamiast płacić za publikację, zainwestuj w reklamę!

Tak, tak! FB tnie zasięgi, olaboga! Niestety, zasięgi organiczne są mówiąc delikatnie słabe. Za obsługę „prowadzenia profilu” zapłacisz kilka stówek które możesz zainwestować w reklamę. Nawet prosta reklama w postaci promocji postów pomoże Ci dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Nie muszę chyba tłumaczyć jakie to ważne? Oczywiście nie mówię, że reklama jest równa nowym klientom, ale umówmy się… kolejny post też tego nie gwarantuje!

Kiedy warto zlecić “prowadzenie social media”?

Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta. Oczywiście “duże” firmy z odpowiednim budżetem bardzo często delegują całość zadań związanych z obsługą mediów społecznościowych. Obsługą, która obejmuje również działania reklamowe, bez których ciężko cokolwiek sensownego zrobić.

Ogólnie, jeśli masz kilka stów na reklamę i chcesz delegować prowadzenie Social Media, to raczej nie jest to rozwiązanie dla Ciebie. Lepiej wydać więcej na reklamę! Ewentualnie nawiązać współpracę z grafikiem, który może stworzyć dla Ciebie fajne szablony lub ciekawe grafiki. Opisy przeważnie lepiej zrobić samodzielnie!

Jeśli natomiast masz sprecyzowane oczekiwani co do agencji / freelancera, zdajesz sobie sprawę jaką rolę odgrywa publikacja postów w Twojej strategii i wiesz, że rzeczywiście zaoszczędzisz tutaj sporo czasu – tak. Wtedy warto!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Szymon Głogowski

Specjalizuję się w Digital Marketingu, mówiąc po ludzku, jest to marketing realizowany za pośrednictwem internetu. Chętnie dzielę się wiedzą na Blogu, YouTube oraz podczas szkoleń i konferencji.

Jestem absolwentem oraz Kierownikiem Merytorycznym studiów podyplomowych Nowy Marketing na Collegium Da Vinci w Poznaniu, gdzie uczymy przyszłych marketingowców najlepszych praktyk.

Sprawdź inne wpisy

Pobierz darmowy eBook

i naucz się skutecznie promować swoją firmę w internecie