Te trzy rzeczy… musisz mieć na swojej stronie internetowej
Tworzysz stronę www. Dbasz o układ, grafikę i treści, ale czy dbasz o dane analityczne i listy remarketingowe? Jeśli nie jesteś pewien, obejrzyj ten materiał wideo. Z punktu widzenia marketingowca i tworzenia strategii – bez danych nie mamy punktu odniesienia, więc jakoś te dane trzeba wyciągnąć. Potrzebujesz wielu narzędzi, ale na start ogarnij te:
- Google Analytics – podstawa mierzenia skuteczności działań w Internecie
- Google Search Console – sprawdzi czy Twoja strona www się prawidłowo indeksuje oraz pokaże jak została znaleziona
- Facebook Piksel – będzie zbierać dane o użytkownikach, które w przyszłości wykorzystasz w reklamie
Google Analytics… chcesz, czy nie chcesz, w końcu będziesz musiał poznać!
To darmowa usługa Google, która służy do monitorowania zachowań użytkowników na stronie internetowej lub w aplikacji. Jak się zapewne domyślasz, zaczyna ona zbierać dane w momencie zainstalowania na stronie internetowej.
Więcej o GA znajdziesz na oficjalnej stronie tutaj.
Jak zainstalować Google Analytics na stronie www?
Są na to trzy podstawowe sposoby:
- wklejenie kodu w kod witryny
- skorzystanie z dedykowanej wtyczki
- użycie Google Tag Manager
W przypadku stron opartych o WordPress, kiedy chcemy tylko zacząć wystarczy wtyczka. Sprawdza się całkiem nieźle GA Google Analytics.
Jak ustawić listy remarketingowe w Google Analytics?
To absolutnie podstawowa konfiguracja. Jeśli nie uruchomisz list remarketingowych, nie będziesz miał tych danych. Dlatego, nawet jeśli nie planujesz działań reklamowych w Google… to zbieraj listę! Jak to uruchomić:
- Zaloguj się do Google Analytics
- Wejdź w ustawienia (na dole po lewej takie trybik)
- W środkowej kolumnie kliknij Definicje List Odbiorców
- Wybierz Odbiorcy i skonfiguruj listę
Google Search Console – niezbędne pod względem pozycjonowania
Kolejna usługa Google, z której warto korzystać. O tyle ważna, że sprawdza kondycję strony oraz hasła, pod jakimi jest ta strona wyszukiwana. Samo założenie usługi jest dość proste. Poradzisz sobie, wchodząc na stronę search.google.com/ i tworząc konto (krok po kroku).
Piksel Facebooka, ponieważ każdy lubi reklamy w remarketingu!
Co by dużo nie mówić – Facebook jest ogromny i ma niesamowite możliwości reklamowe! Dlatego zdecydowanie kod FB Piksel powinien być zainstalowany na każdej stronie internetowej. Powodów jest wiele, ale najważniejsze z nich to:
- Piksel zbiera dane od momentu zainstalowania
- Umożliwia tworzenie reklam kierowanych do osób, które były na stronie www
- Daje możliwość tworzenia grup podobnych odbiorców na podstawie zdarzeń na stronie www – przydatne w eCommerce i nie tylko
Jak go zainstalować? Oczywiście na stracie wystarczy wtyczka.
Niech strona twa te trzy rzeczy ma
Zdecydowanie warto. Nawet jeśli dzisiaj nie wiesz jak wykorzystać wszystkie te narzędzia, po prostu je uruchom, albo zleć to specjaliście… Tak, umiem to zrobić! 😉
Bez analizy danych – nie wiesz co działa na stronie, a co nie.
Bez list remarketingowych – nie zrobisz skutecznych kampanii reklamowych.
Jak nie uruchomisz usług dzisiaj – stracisz dane…