Pewne artykuły pisze się pod wpływem… Zdecydowanie tak powstał ten, krótki, acz treściwy poradnik. Jeśli szukasz opcji kontaktu z zespołem Facebooka nie możesz liczyć na dedykowany e-mail lub numer telefonu.
Zrzuty ekranu pochodzą z “nowej” wersji Facebooka.
Korzystam z komputera i przeglądarki Chrome.
Opcje konktaku:
- Czat pomocy
- Zgłoszenie problemu
Facebook – czat pomocy
Zdecydowanie najszybsza i najlepsza opcja! Konsultacji porozumiewają się z nami w języku ojczystym i jeśli mogą – rozwiązują problemy. Minusem jest to, że nie każdy ma dostęp do czatu pomocy.
Wymagania z Twojej strony – musisz być administratorem strony biznesowej, czyli FanPage.
Jak zgłosić problem na czacie?
Wejdź na stronę:
www.facebook.com/business/help
Zjedź trochę niżej i sprawdź, czy masz dostęp do czatu pomocy.
Jest on opisany jako: “Znajdź odpowiedź lub skontaktuj się z działem pomocy”

Po kliknięciu przycisku “rozpocznij” zostaniesz przeniesiony na kolejną stronę. Tutaj wybierasz kategorię, która najlepiej odzwierciedla Twój problem.

Po kliknięciu zobaczysz takie okno z dalszymi możliwościami. Jeśli zdecydujesz się wybrać cokolwiek innego niż “Czat z przedstawicielem firmy” wylądujesz w materiałach pomocy Facebooka. Wybierz mądrze!

Gotowe. Wypełnij formularz, podaj numer, e-mail, wybierz FanPage i konto reklamowe.

Na dole strony znajdziesz przycisk “Rozpocznij Czat”. Kliknij go i poczekaj chwilę na konsultanta. Mała uwaga – możesz dostać powiadomienie na Messenger po angielsku, natomiast konsultanci będą się porozumiewać już po Polsku.
Co, jeśli nie mam dostępu do czatu pomocy na Facebook?
Teoretycznie wystarczy odpalić kampanię reklamową, licząc na odblokowanie tej funkcjonalności. Tyle z teorii. W praktyce – nie wiem. Część osób ma dostęp, część nie. Część tych osób tworzy reklamy, część nie. Część administruje kilkoma FanPage i kontami reklamowymi, inni nie.
Zawsze możesz poprosić o zgłoszenie problemu do działu pomocy poprzez znajomych, którzy taki dostęp posiadają lub…
Formularz kontaktowy Facebooka
Nie masz dostępu i nikt ze znajomych nie ma dostępu! Pozostaje formularz kontaktowy Facebooka. Przyjemność używania takie mocne 2/10. Szybkość odpowiedzi podobnie. Ciesz się, jeśli nie musisz korzystać. A jak musisz, to znajdziesz, to wspaniałe narzędzie klikając na strzałkę w prawym górnym rogu Facebooka.
Kliknij i wybierz “Pomoc i wsparcie”

W kolejnym menu zobaczysz 4 opcje wyboru
- Centrum pomocy – czyli poradniki
- Pomoc społecznościowa – czyli forum pomocy
- Skrzynka odbiorcza – tutaj zobaczysz co się dzieje ze zgłoszeniami
- Złoś problem – tego szukałeś, klikaj!

Formularz do wypełnienia
To już raczej oczywiste. Wybierasz problem, opisujesz go i wybierasz przycisk “Prześlij”. Niestety formularz jest ubogi jak budżet Polski, więc szału nie ma. Czas odpowiedzi żenujący. Dlatego, jeśli możesz użyj czatu pomocy!

Inne opcje uzyskania pomocy!
Przez pomoc, rozumiem “pomoc w rozwiązaniu problemu, bez zgłoszenia go na czacie i formularzu”! Natomiast sporo problemów da się rozwiązać samodzielnie!
Centrum Pomocy Facebooka
Osobiście uważam, że warto zajrzeć, albo skorzystać z Google i poczytać poradniki przygotowane przez zespół Facebooka. W wielu przypadkach potrafią nakreślić gdzie leży problem. W innych niestety trafia się na pętlę, w której przejście w kolejny link, daje niewiele informacji.
Strona Centrum Pomocy Facebooka: facebook.com/help
Telefon do Facebook
Nie istnieje, przykro mi. Nie oznacza to, że pomoc telefoniczna nie istnieje. Czasami konsultant na czacie pomocy wykorzystuje telefon prosząc uprzednio o zgodę na taki kontakt. Osobiście uważam to za super rozwiązanie!
Email do Facebook
Nie istnieje, przykro mi.
Grupy skupione na tematach Social Media
Dobre miejsce do sprawdzenia. Oczywiście najpierw użyj lupki i przeszukaj grupę, jest całkiem spora szansa, że ktoś miał podobny problem.
Pomoc Facebooka – podsumowanie
Tak jak pisałem na początku. Najlepszą formą pomocy w sprawach podbramkowych jest czat. Jest to jednocześnie pierwsze miejsc, w które powinieneś się udać.
Życzę Ci natomiast, abyś z supportu nie musiał korzystać. Przecież zgłaszamy się do niego w sytuacjach podbramkowych. Powodzenia!