Jeśli szukasz opcji kontaktu z zespołem Facebooka nie możesz liczyć na dedykowany e-mail lub numer telefonu. Masz dwie opcje kontaktu:
- Czat pomocy – najlepsza możliwa
- Zgłoszenie problemu przez formularz – jak nie masz dostępu do czatu
UWAGA: poradnik zaktualizowany 2024 wrzesień
Facebook – czat pomocy
Zdecydowanie najszybsza i najlepsza opcja! Wymagania z Twojej strony: musisz być administratorem strony biznesowej, czyli FanPage oraz posiadać dostęp do Meta Business Suite
UWAGA: Jeśli masz zhackowane konto reklamowe - zgłoszenia na czacie może dokonać TWÓJ ZNAJOMY z dostępem do czatu pomocy!
Jak zgłosić problem na czacie?
Poniżej instrukcja krok po kroku ze zrzutami ekranu. Interface może się różnić. Czat pomocy nie zawsze jest dostępny.
1. Przejście do Meta Business Suite
- Z głównej strony Facebooka na komputerze – po lewej stronie jest lista skrótów – tam wybierz Meta Business Suite lub rozwiń listę
- Korzystając z tego linku: business.facebook.com
2. Wybór właściwego FanPage
Wybierz właściwy FanPage oraz kliknij w POMOC w lewym dolnym rogu.
3. Kliknij POMOC
4. Z lewej strony pojawi się pasek, w którym szukasz opcji “Skontaktuj się z zespołem pomocy”
5. Wybierz “inne problemy”
6. Odszukaj FanPage
7. Wybierz opcję “My account was hacked”
8. Odnajdź sekcję z kontaktem do czatu Facebooka
9. Wyślij zgłoszenie i rozpocznij rozmowę na Messenger
Formularz kontaktowy Facebook
Nie masz dostępu i nikt ze znajomych nie ma dostępu! Pozostaje formularz kontaktowy Facebooka. Przyjemność używania takie mocne 2/10. Szybkość odpowiedzi podobnie. Ciesz się, jeśli nie musisz korzystać. A jak musisz, to znajdziesz, to wspaniałe narzędzie klikając na strzałkę w prawym górnym rogu Facebooka.
W kolejnym menu zobaczysz 4 opcje wyboru:
- Centrum pomocy – czyli poradniki
- Pomoc społecznościowa – czyli forum pomocy
- Skrzynka odbiorcza – tutaj zobaczysz co się dzieje ze zgłoszeniami
- Złoś problem – tego szukałeś, klikaj!
Wybierasz problem, opisujesz go i wybierasz przycisk “Prześlij”. Niestety formularz jest ubogi jak budżet Polski, więc szału nie ma. Czas odpowiedzi żenujący. Dlatego, jeśli możesz użyj czatu pomocy!
Inne opcje uzyskania pomocy!
Przez pomoc, rozumiem “pomoc w rozwiązaniu problemu, bez zgłoszenia go na czacie i formularzu”! Natomiast sporo problemów da się rozwiązać samodzielnie!
Centrum Pomocy Facebooka
Osobiście uważam, że warto zajrzeć, albo skorzystać z Google i poczytać poradniki przygotowane przez zespół Facebooka. W wielu przypadkach potrafią nakreślić gdzie leży problem. W innych niestety trafia się na pętlę, w której przejście w kolejny link, daje niewiele informacji.
Strona Centrum Pomocy Facebooka: facebook.com/help
Telefon do Facebook
Nie istnieje, przykro mi. Nie oznacza to, że pomoc telefoniczna nie istnieje. Czasami konsultant na czacie pomocy wykorzystuje telefon prosząc uprzednio o zgodę na taki kontakt. Osobiście uważam to za super rozwiązanie!
Email do Facebook
Nie istnieje, przykro mi.
Grupy skupione na tematach Social Media
Dobre miejsce do sprawdzenia. Oczywiście najpierw użyj lupki i przeszukaj grupę, jest całkiem spora szansa, że ktoś miał podobny problem.
Pomoc Facebooka – podsumowanie
Tak jak pisałem na początku. Najlepszą formą pomocy w sprawach podbramkowych jest czat. Jest to jednocześnie pierwsze miejsc, w które powinieneś się udać.
Życzę Ci natomiast, abyś z supportu nie musiał korzystać. Przecież zgłaszamy się do niego w sytuacjach podbramkowych. Powodzenia!