Narzędzia, które ożywią Twój sklep online: przewodnik po dodatkach marketingowych!

Rozpocząłeś przygodę z e-commerce i zastanawiasz się, jakie narzędzia będą niezbędne do skutecznego marketingu i analizy Twojego sklepu? Poznaj funkcjonalności, które zwiększą Twoją sprzedaż i optymalizację działań.

Gdy zaczynasz działać ze swoim sklepem online i już wykonałeś pierwsze kroki, przychodzi czas na wprowadzenie dodatkowych narzędzi i funkcjonalności, które ożywią twoją platformę. Mówię tu dokładniej o dodatkach marketingowych, które warto wprowadzić, tak by wszystko nam grało i działało, jak należy.

Google Analytics

Jedno z najważniejszych narzędzi, bez którego nie przeanalizujemy żadnych zdarzeń i wartości, które dzieją się na stronie. Jest to podstawa prowadzenia sklepu internetowego, która daję ogrom możliwości. Google Analytics przede wszystkim pomoże w prowadzeniu efektywnych kampanii marketingowych.

Mapa Ciepła

Mapy ciepła to narzędzie, które rejestruje, jak klienci poruszają się na Twojej stronie. Opcja ta może być płatna lub bezpłatna, a dzięki niej dowiesz się jakie sekcje są najczęściej oglądane i jak optymalizować stronę pod swoich klientów.

Feed Produktowy

Bez tej wtyczki lub gotowej funkcjonalności reklamy produktowej w Google Ads lub Facebook Ads nie zrobisz. Dlatego musisz zadbać o ta konfigurację, jeśli chcesz działać w innych kanałach sprzedaży i stać się konkurencyjny.

Kody Śledzące

Wdrożenie kodów śledzących, takich jak tagi Google Tag Manager, pozwoli Ci na efektywne zarządzanie kampaniami reklamowymi, śledzenie konwersji i personalizowanie działań marketingowych. Bez nich system reklamowy niczego się nie nauczy i się nie zoptymalizuje, bo nie ma danych.

Google Search Console

Google Search Console to kolejne narzędzie, które pomoże Ci monitorować i utrzymać Twoją stronę w dobrej kondycji w wynikach wyszukiwania Google, identyfikując błędy, śledząc kluczowe słowa i poprawiając SEO.

System Automation

Jest to bardziej zaawansowane, ale warto to mieć, ponieważ automatyzacja marketingu, np. poprzez systemy e-mail marketingowe czy narzędzia do automatycznej segmentacji klientów, pozwoli Ci efektywnie zarządzać komunikacją i zwiększyć personalizację oferty.

Chatboty

Chatboty to doskonały sposób na automatyzację obsługi klienta, oferując szybkie odpowiedzi na najczęstsze pytania oraz wsparcie w procesie zakupowym. Wydaje mi się, że warto z tego skorzystać i odciążyć dział obsługi z prostych tematów.

Podsumowanie

Przesłuchaj materiał i przekonaj się, że inwestycja w te narzędzia i funkcjonalności nie tylko zwiększy efektywność Twojego sklepu internetowego, ale także pozwoli na lepsze zrozumienie potrzeb Twoich klientów i optymalizację Twoich działań marketingowych. Przy tak dużej konkurencji na rynku, analizowanie efektów swoich działań to klucz do sukcesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Szymon Głogowski

Specjalizuję się w Digital Marketingu, mówiąc po ludzku, jest to marketing realizowany za pośrednictwem internetu. Chętnie dzielę się wiedzą na Blogu, YouTube oraz podczas szkoleń i konferencji.

Jestem absolwentem oraz Kierownikiem Merytorycznym studiów podyplomowych Nowy Marketing na Collegium Da Vinci w Poznaniu, gdzie uczymy przyszłych marketingowców najlepszych praktyk.

Sprawdź inne wpisy

Pobierz darmowy eBook

i naucz się skutecznie promować swoją firmę w internecie