Menedżer Firmy Facebook – jak go wykorzystać?

Pamiętam moje pierwsze podejście do Menedżera Firmy… Hej! Dodałem już konto reklamowe, dlaczego go nie widzę w Menedżerze Reklam? Aaa… ok, nie dałem sobie uprawnień…

Spis Treści

Menedżer Firmy na Facebooku to świetne narzędzie! W tym poradniku pokażę Ci dlaczego warto z niego korzystać. Poza tym, zajmiemy się podstawową konfiguracją. Mam tutaj trochę treści, więc nie obawiaj się korzystać z menu u góry tego wpisu.

Czym jest Menedżer Firmy?

Zauważyłem, że cześć osób myli go z Menedżerem Reklam. W rzeczywistości do zupełnie inne narzędzie. Menedżer Firmy na Facebooku służy do zarządzania działaniami marketingowymi Twojej firmy lub marki. Jedną z jego najważniejszych funkcji jest możliwość zarządzania zasobami (konta reklamowe, fanpage, piksele) oraz uprawnieniami. Te ostatnie przyznajemy w ramach organizacji oraz partnerom biznesowym, na przykład agencji marketingowej, która obsługuje reklamy. Działa to bardzo sprawnie! Spróbuję wyjaśnić to na przykładzie.

Masz dwa FanPage, jeden prowadzisz samodzielnie budując markę osobistą. Tutaj nawet nie potrzebujesz Menedżera Reklam, w końcu wszystko robisz samodzielnie! Drugi FanPage o wdzięcznej nazwie BabaJagaPaczy jest to fanpage Twojej Firmy. Prowadzi go Twoich dwóch pracowników. Ich główne zadanie to dodawanie treści. Tym przeważnie zajmuje się Jola. Dodatkowo Marek (Szef Marketingu) od czasu do czasu tworzy reklamy i analizuje skuteczność kampanii. Główne działania reklamowe zleciliście jednak Agencji Dobry Magik. To oni odpowiadają za 90% wydatków. Mając konto menadżera firmy robisz tak:

  • Jola – dostęp pracownika – uprawnienia: fanpage – standardowy dostęp
  • Marek – dostęp pracownika – uprawnienia: administrator fanpage + konto reklamowe (bez admina)
  • Agencja Dobry Magik – dostęp Partnera – uprawnienia: konto reklamowe (bez admina)
  • Ty – dostęp Administratora na poziomie Menadżera Firmy

Ten układ powoduje, że każdy ma wyznaczone pole do działania. Agencja nie może publikować treści na FanPage ponieważ to nie jest ich zadanie! Jola świetnie dba o ruch organiczny, natomiast nie musi znać kosztów reklamy. Ty odpowiadasz za wszystko! Jeśli chcesz zakończyć współpracę z Agencją wystarczy odebrać uprawnienia w Menedżerze Firmy. Bardzo proste.

Kiedy należy założyć konto Menedżera Reklam na Facebooku?

Łatwiej odpowiedzieć, kiedy nie trzeba. Mianowicie w sytuacji gdy wszystkie działania marketingowe na Facebooku wykonuje jedna osoba. Ty. Warto natomiast skorzystać z MF jeśli:

  • Prowadzisz Agencję Social Media… wiem. Oczywiste!
  • Kilka osób zarządza Twoim FanPage
  • Prowadzisz firmę i zlecasz działania podmiotom zewnętrznym

Jak założyć Menedżera Firmy?

Bardzo prosto. Wystarczy wejść na stronę business.facebook.com/create i kliknąć przycisk “Utwórz konto”. Kreator przeprowadzi Cię przez wszystkie niezbędne kroki. Pamiętaj tylko, że po utworzeniu Menedżera Firmy będzie on “pusty”. Pora go skonfigurować dodając do niego zasoby firmowe i osoby.

Ważne uwagi!

Limit dwóch menadżerów firmy na osobę!

Niestety. Ze swojego konta możesz założyć tylko dwa menadżery firmy. Dla “normalnego” użytkownika jest to wielki problem. Gorzej, jeśli prowadzisz agencję i chcesz założyć MF klientowi. Heh!

Role w ramach MF

  • Administrator – może robić WSZYSTKO w ramach Menedżera Firmy. Dodawać osoby, partnerów, nadawać uprawnienia. Również dodawać zasoby: konta reklamowe, metody płatności, piksele oraz FanPage. Zdecydowanie Administratorem powinien być właściciel firmy lub wybrane osoby z zarządu
  • Pracowni – albo raczej dostęp pracownika. Pracownik może działać w ramach uprawnień nadanych mu przez Administratora. Przykład. Dajesz Pracownikowi dostęp do FanPage na poziomie Administratora. Ten pracownik, będzie Administratorem przypisanego FanPage. Nie będzie administratorem Menedżera Firmy. Tak ma być. Pracownik nie może zmienić uprawnień!
  • Partner – firma zewnętrza! W zasadzie jest to dostęp konta Menedżera Firmy. Kiedy dajemy uprawnienia na poziomie Administrator danego FanPage, to jest to maksymalny poziom uprawnień dla Partnera.

Kto powinien założyć konto Menedżera Firmy?

W sytuacji idealnej – właściciel lub zarząd firmy. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby konto zostało założone przez pracownika, który nada później dostęp administratora odpowiednim osobom. Dobrą praktyką jest posiadanie conajmniej dwóch administratorów. W przypadku blokady konta jednego z nich, firma nadal będzie miała dostęp do swoich kont w ramach MF.

Mam już jednego Menadżera Firmy i nie mogę założyć kolejnego!

Limit – do dwóch! Jeśli po przejściu do strony business.facebook.com/create nie możesz utworzyć kolejnego Menedżera to… niewiele zrobisz. Osiągnąłeś limit.

Konfiguracja Menedżera Firmy na Facebooku!

Cały proces założenia konta pokazuję na filmie (poniżej). Natomiast dodaję jeszcze krótki opis.

Czy ta opcja jest włączona, czy wyłączona?

Kurczę, nie raz słyszę ten problem. Dajesz dostęp, przesuwasz “suwaczek” robi się na niebiesko, wiec jest OK. ALE przesuwasz inny suwaczek… i inne robią się na szaro! Jak nieaktywne. Może lepiej obrazkowo.

Włączone / wyłączone

Poniżej jest bardzo czytelnie.
Niebieski suwak i kropka z prawej – opcja włączona.
Szary suwak i kropka z lewek – opcja wyłączona

Włączone, czy wyłączone?

Pierwsza pozycja nie budzi wątpliwości – włączone.
Ale co z tymi szarymi suwakami?
Też są włączone… kropka z prawej!
Wybranie pierwszej opcji automatycznie dodało dwie kolejne.

Zakładamy Menedżera firmy!

Wejdź na stronę business.facebook.com i kliknij przycisk UTWÓRZ (prawy górny róg).

Zostaniesz przeprowadzony przez kreatora

Dostęp do Menedżera Firmy

Wchodząc w Ustawienia Firmowe -> Osoby

Tutaj, klikając przycisk DODAJ masz możliwość dodania kolejnych osób do MF. Jak pisałem wcześniej są do wyboru dwa typy uprawnień:

  • Administrator – dla właściciela lub zarządu
  • Pracownik – dla pozostałych osób

Uwaga. Samo dodanie osoby, nie powoduje, że ma ona uprawnienia do zarządzania np. FanPage! To trzeba zrobić w osobnym ruchu lub zaznaczyć właściwe opcje przy dodawaniu.

Dodawanie FanPage konta firmowego

Znajdź: Konta -> Strony

Klikając przycisk “Dodaj” i wybierz

  • Dodaj stronę – FanPage jest już utworzony, a ty masz prawa Administratora. Strona zostanie przeniesiona do Menadżera Firmy, który od tej pory będzie jej właścicielem.

Dodawanie konta reklamowego do Menedżera Firmy

Ważna uwaga. Na początku masz limit jednego konta reklamowego. Dlatego przy jego dodawaniu uważaj co klikasz (np. waluta!).

Teraz tak masz opcje:

  • Dodaj – jeśli miałeś “Prywatne” konto reklamowe, możesz spróbować je przenieść do Menedżera Firmy. Opcja ta nie jest dostępna dla kont przedpłacowych!
  • Utwórz – jeśli to nowy MF – Tworzysz nowe konto

Więcej porad dotyczących ustawienia płatności i nie tylko znajdziesz w poradniku: Jak pobrać fakturę z Facebooka!

Dopiero w Ustawienia Konta Reklamowego ustawiasz metodę płatności oraz dane do faktury!

Tworzenie Facebook Piksel

Kryje się w: Źródła danych -> Piksele

W większości przypadków chcesz utworzyć Nowy Piksel. Nadaj mu nazwę pozwalającą na łatwą identyfikację. Sugestia – jedna strona www – jeden piksel. Tak jest trochę łatwiej zarządzać całością.

Najważniejsze elementy menu w Menedżerze Firmy

Na początku można się pogubić w menu. Ostatnio Facebook zupełnie zmienił wygląd, co miało również wpływ na Menedżera Firmy. Poniżej lista najważniejszych pozycji w menu z krótkim opisem zawartości!

Zarządzanie Firmą

Biblioteka Multimediów

Jak nazwa wskazuje, wszystkie pliki, które umieściliśmy na FanPage oraz w reklamach. Warto korzystać, kiedy masz do dodania kilka grafik i chcesz to zrobić wygodnie za jednym razem. W przyszłości będziesz mógł je wykorzystać tworząc posty oraz reklamy.

Jakość konta

Przeważnie trafiamy do tego miejsca po odrzuceniu reklamy. W wersji pesymistycznej po blokadzie konta reklamowego. Tutaj dowiesz się jakie były powody odrzucenia reklam i masz też możliwość odwołania się od decyzji.

Menadżer Zdarzeń

Informacje dotyczące Facebook Piksel znajdziesz właśnie tutaj!

Rozliczenia

Jak nazwa wskazuje jest to miejsce, w którym odnajdziesz faktury.

Ustawienia Firmowe

W praktyce – wszystkie ustawienia i dostępy w ramach Menadżera Firmy. Chcesz dodać kolejną osobę, konto reklamowe, cokolwiek – wchodzisz tutaj.

Reklama

Menażer Reklam

Nie wymaga tłumaczenia.

Odbiorcy

Tutaj możesz utworzyć niestandardowe oraz podobne grupy odbiorców. Przydatne w kampaniach rekmarketingowych i nie tylko!

Ustawienia konta reklamowego

Chcesz zmienić metodę płatności? Podać dane do faktury? Jesteś w odpowiednim miejscu.

Analiza i raporty

Atrybucja

Może to za dużo powiedziane, że “alternatywa” dla Google Analytics… natomiast warto skonfigurować! Szczególnie w przypadku prowadzenia sklepu internetowego!

Statystyki grupy odbiorców 

Przydatne narzędzie dzięki któremu możesz lepiej poznać preferencje Fanów. Niestety dobrze działa tylko z “dużymi” FanPage.

Aktywizacja klientów

Posty na stronie

Robisz post reklamowy… i chciałbyś go umieścić na FanPage? Idealnie trafiłeś! Tutaj trafiają wszystkie posty, które możesz bardzo łatwo publikować na FanPage!

Sprzedaż produktów

Menadżer katalogów 

Niezbędne miejsce, kiedy zaczynasz biznes online w postaci sklepu! Katalog produktów jest potrzebny do tworzenia reklam dynamicznych.

Nie wyobrażam sobie pracy bez Menedżera Firmy!

Serio! Ułatwia zarządzanie wieloma FanPage. Pomaga mi w uporządkowaniu pracy na rzecz klientów. Ułatwia dodawanie uprawnień! Ma mnóstwo zalet. I jedną wadę! Na początku jest niesamowicie nieintuicyjny. Niestety! Mam nadzieję, że wyjaśniłem (wiem, wierzchołek góry lodowej) sposób działania Menedżera Firmy! W razie pytań, zostaw komentarz.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Szymon Głogowski

Specjalizuję się w Digital Marketingu, mówiąc po ludzku, jest to marketing realizowany za pośrednictwem internetu. Chętnie dzielę się wiedzą na Blogu, YouTube oraz podczas szkoleń i konferencji.

Jestem absolwentem oraz Kierownikiem Merytorycznym studiów podyplomowych Nowy Marketing na Collegium Da Vinci w Poznaniu, gdzie uczymy przyszłych marketingowców najlepszych praktyk.

Sprawdź inne wpisy

Pobierz darmowy eBook

i naucz się skutecznie promować swoją firmę w internecie